środa, 14 sierpnia 2013

Grillowana cukinia z serem

Zaczął się kolejny długi weekend.
Zważywszy na warunki atmosferyczne jest to wspaniały moment na spędzenie kilku dni na świeżym powietrzu, a także na mocno już zakorzenione w naszych obyczajach grillowanie.
Na szczęście nie tylko mięsożercy mogą sobie pofolgować. Weganom polecam grillowane warzywa, a wegetarianom, aby do warzyw dodali sery.
Dla urozmaicenia można też skorzystać ze specjalnie w celu grillowana produkowanych wędlin sojowych.
Poniżej przepis na moją propozycję, którą z braku innych możliwości, przygotowałam w kuchni na patelni grillowej.

CZAS: 30 min. (nie licząc marynowania)

SKŁADNIKI:

  • kilka małych cukinii
  • ser sałatkowy typu feta
  • oliwa
  • świeże zioła (dałam tymianek i cząber)
  • duży ząbek czosnku
  • sól morska
  • czarny pieprz
  • słodka papryka

1. Kilka łyżek oliwy łączę z czosnkiem, listkami świeżych ziół, solą i pieprzem.

2. Cukinie myję, kroję wzdłuż, smaruję doprawioną oliwą i odstawiam na min. godzinę.

3. Następnie układam cukinie na rozgrzanej patelni i grilluję z obu stron.

4. Pod koniec grillowania na patelnię dokładam pokrojony w słupki, posmarowany oliwą ser. Po chwili obracam go i posypuję słodką papryką.



RADY:

1. Ser kładę dosłownie na chwilę, aby nie stopniał. Podgrzewam go tylko z dwóch stron i podaję póki ciepły.
2. Do tak przyrządzonej cukinii polecam surówkę z sałaty ze słodko-czosnkowym sosem vinegrette (przepis w poście dot. sajgonek). Ja akurat miałam sałatę rzymską (jest mięsista i krucha, dzięki czemu nie "więdnie" tak szybko jak zwykła sałata masłowa) i dorzuciłam do niej kilka pomidorków koktajlowych.
3. Polecam także dip na bazie sosu czosnkowego (przepis w poście dot. omletu) z dodatkiem bryndzy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz