wtorek, 5 listopada 2013

Jabłko pieczone z orzechami włoskimi i sosem karmelowo - waniliowym

Kreaturka funkcjonuje od blisko pięciu miesięcy, a ja ani razu nie zamieściłam przepisu na deser.
Z tego powodu (mimo, że rzadko przyrządzam słodkości) postanowiłam upiec jabłko! ;)
Rodzynki, których nie miałam, zastąpiłam orzechami włoskimi, a cynamon wanilią, którą dodałam do sosu karmelowego.
Aby orzechy nie były twarde i bardzo gorzkie ugotowałam je w świeżo wyciśniętym soku pomarańczowym.
W efekcie uzyskałam znakomity, jesienny deser :)

CZAS: ok. 1 godz.

SKŁADNIKI:
  • kwaśne jabłko
  • duża garść orzechów włoskich
  • 1 pomarańcza
  • 100 g. cukru
  • 100 ml. wody
  • 100 g. śmietany 36%
  • 1 płaska łyżeczka pasty z naturalnej wanilii

1. Do śmietany dodałam pastę waniliową, wymieszałam i pozostawiłam na wierzchu, aby uzyskała temperaturę pokojową.

2. Cukier rozpuściłam na małym ogniu w wodzie, a gdy zaczął gęstnieć i zmieniać kolor, cały czas mieszając stopniowo dodałam śmietanę. Wyłączyłam gaz, dodałam resztę śmietany i jeszcze raz dokładnie wymieszałam powstały sos.

3. Jabłko umyłam, odcięłam jego górną część i wydrążyłam środek.

4. Orzechy posiekałam i ugotowałam w soku wyciśniętym z jednej pomarańczy. Gotowałam dopóki nie odparowała cała woda.

5. Jabłko wysmarowałam w środku sosem karmelowo - waniliowym, nałożyłam ugotowane orzechy, polałam sosem i przykryłam odciętą częścią.

6. Piekłam w temp. 180 st. C przez 30 min. 


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz