niedziela, 31 sierpnia 2014

Ryż z bambusem i kostką sojową

Środek tygodnia, godz. 21:00, a mi przypomina się, że nie mam obiadu a następny dzień.
W te pędy przeszukuję lodówkę i szafki. 
- Nie jest źle - myślę i zabieram się do roboty.
Ech, żeby każde spontaniczne gotowanie miało tak smaczny koniec :)

CZAS: ok. 1 godz.

SKŁADNIKI:
  • 1 op. grubo krojonego bambusa
  • 2 garści kostki sojowej
  • 1 torebka ryżu basmati
  • garść grzybów mun
  • 1 cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 1 ostra papryczka
  • 1 warzywna kostka bulionowa
  • 2 łyżeczki przyprawy "5 smaków"
  • 1 łyżka czerwonej pasty curry
  • jasny sos sojowy
  • mąka
  • sól
  • woda
  • olej roślinny

1. Pokrojoną w piórka cebulę wrzuciłam na rozgrzany olej. Czosnek i papryczkę posiekałam i dorzuciłam do cebuli. Następnie dodałam pędy bambusa, wlałam sos sojowy i dusiłam pod przykryciem.

2. W międzyczasie kostkę bulionową rozpuściłam we wrzątku. Wrzuciłam kostkę sojową i moczyłam ją przez kilka minut.

3. Grzyby zalałam gorącą wodą i odstawiłam na bok.

4. Do garnka z cebulą, czosnkiem, papryczką i bambusem dodałam pastę curry, wymieszałam i odstawiłam.

5. Ryż ugotowałam w osolonej wodzie zgodnie z instrukcją z opakowania.

6. Namoczoną i odsączoną kostkę sojową posoliłam, obtoczyłam w mące wymieszanej z przyprawą "5 smaków", a następnie smażyłam na rumiano.

7. Usmażoną kostkę sojową odsączyłam z nadmiaru tłuszczu i wrzuciłam do garnka z warzywami.

8. Grzyby pokroiłam na mniejsze kawałki i także dodałam do garnka.

9. Na koniec do garnka dodałam ryż. Wymieszałam wszystko i doprawiłam jeszcze odrobiną sosu sojowego.





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz