sobota, 9 maja 2015

Wegańska bita śmietana

Kiedy ostatnio zabielałam zupę śmietanką kokosową, przyszło mi do głowy, aby taką śmietankę ubić i serwować z deserami.
Zapewne znajdą się tacy, którzy zarzucą mi, iż "odkryłam Amerykę w konserwie", niemniej pragnę się tym odkryciem podzielić. A nuż znajdzie się ktoś, kto jeszcze nie słyszał o takim rozwiązaniu.
Cieszę się tym bardziej, że wegańska bita śmietana rewelacyjnie zastępuje waniliowy serek homogenizowany, z którym zazwyczaj jadałam truskawki :-)

CZAS: 5 min.

SKŁADNIKI:
  • 1 puszka mleka kokosowego (400 ml)
  • 1-2 łyżki cukru pudru
  • 1/2 łyżeczki naturalnego ekstraktu waniliowego
  • mała szczypta soli

1. Otwieramy puszkę mleka kokosowego i łyżką wybieramy gęstą śmietankę. 

2. Do śmietanki dodajemy cukier, wanilię oraz sól. Przy pomocy rózgi ubijamy puszystą śmietanę.




RADY:

1. Przed przyrządzeniem wegańskiej bitej śmietany, puszkę z mlekiem kokosowym warto porządnie schłodzić. Najlepiej po zakupieniu trzymać ją po prostu w lodówce :-)
2. Aby nie męczyć rąk, do ubijania warto użyć ręcznego blendera z rózgą jako końcówką.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz