sobota, 25 lipca 2015

Grillowane warzywa z pomidorowo-ziołowym tofu

Niby upały nie sprzyjają gotowaniu... a jednak najwyższa pora, by dać jakikolwiek dowód życia Kreaturki Smaku.
Tym bardziej, że wielkimi krokami zbliżają się jej drugie urodziny.
Weekend + gorąc to dla większości Polaków grill, więc i ja korzystając z domowego sprzętu, postanowiłam dziś pogrillować :-)

CZAS: 15 min. (+czas na marynowanie)

SKŁADNIKI:
  • 1 kostka naturalnego tofu
  • 1 nieduży bakłażan (u mnie odmiana Listada De Gandia)
  • 3-4 mini cukinie
  • 1 pomidor (u mnie malinowy)
  • 1 cebula (najlepiej cukrowa)
  • 2 ząbki czosnku
  • kilka gałązek świeżych ziół (u mnie tymianek i cząber)
  • przyprawa z suszonych pomidorów, ziół i czosnku (np. Kotanyi lub Kamis)
  • szczypta suszonej bazylii
  • sól
  • czarny pieprz
  • olej/oliwa

1. Warzywa myjemy i kroimy - cukinie wzdłuż na pół, bakłażana w plastry, cebulę w plastry, pomidora w plastry.

2. Czosnek wciskami do oliwy, dodajemy posiekane zioła i mieszamy. 

3. Warzywa (z wyjątkiem pomidora!) delikatnie solimy i pieprzymy, a następnie smarujemy marynatą.

4. Tofu kroimy na 4 trójkąty, które solimy i dokładnie oprószamy przyprawą z suszonych pomidorów i ziół.

5. Wszystko (poza pomidorem) grillujemy z obu stron. Pod koniec na chwilę wrzucamy plastry pomidora, które solimy i doprawiamy odrobiną suszonej bazylii. Odwracamy ba drugą stronę i podajemy z pozostałymi smakołykami.




RADY:

1. Swoje danie podałam z kuskusem i surówką (rukola+rukiew wodna+kiełki brokułu+pomidorki koktajlowe+sos vinegrette).
2. Tradycyjnie już użyłam patelni grillowej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz