środa, 31 lipca 2013

Sałatka z grillowanym oscypkiem

Długo rozmyślałam, zanim zrobiłam sałatkę z oscypkiem. Największy problem stanowił dla mnie dobór sosu/dressingu. Zastanawiałam się nad recepturą na sos żurawinowy lub malinowy.
Aż pewnego razu doznałam olśnienia i postanowiłam wykorzystać w tym celu balsamico. Kiedy nie mamy go pod ręką można  połączyć oliwę, miód i ocet balsamiczny, dodać nieco soli i gotowe :)
Ja tym razem poszłam na łatwiznę i użyłam wyprodukowanego na Półwyspie Apenińskim "gotowca". 
Wspaniale podkręcił smak pozostałych składników.

CZAS: 30 min.

SKŁADNIKI:
  • 4 plastry oscypka
  • 5 pomidorków koktajlowych
  • kilka liści sałaty rzymskiej
  • garść szpinaku sałatkowego
  • garść orzechów włoskich
  • garść pestek dyni
  • garść suszonej żurawiny
  • dowolne drobne kiełki (ja dałam  brokułowe)
  • kromka chleba
  • 2 ząbki czosnku
  • 5 gałązek świeżego lub szczypta suszonego tymianku
  • oliwa
  • balsamico
  • sól  

1. Oscypek układam na lekko nagrzanej patelni grillowej.

2. Pomidorki kroję na połówki.

3. Duże liście sałaty kroję w paski, mniejsze układam bez krojenia.

4. Pestki dyni i podrobione orzechy włoskie prażę na patelni.

5. Rozgrzewam oliwę, podsmażam na niej tymianek i pokrojony drobno czosnek.

6. Do oliwy z czosnkiem i tymiankiem wrzucam pokrojony w kostkę chleb. Lekko go solę, a kiedy się zarumieni, przy pomocy papierowego ręcznika, mocno odsączam go z nadmiaru tłuszczu.

7. Układam na talerzu sałatę i szpinak, rozrzucam grzanki, kładę grillowany z dwóch stron i pokrojony na połówki oscypek, układam pomidorki. Całość posypuję orzechami, pestkami, żurawiną i kiełkami. Wreszcie, na sam koniec, całość polewam balsamico.


RADA:

1. Mimo, że sałatki kojarzą się z małą zawartością kalorii. Na tę radzę uważać :) 
    Zawarty w serze i w grzankach tłuszcz nie czyni z niej najlepszego posiłku dla
    dbających o linię smakoszy.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz