czwartek, 22 sierpnia 2013

Tofu z sosem słodko kwaśnym

Cierpiąc ostatnimi czasy na mały niedoczas postanowiłam się dziś zmobilizować i upichciłam klasyk kuchni azjatyckiej.
Zapraszam do lektury i przetestowania mojej wersji sosu słodko kwaśnego.

CZAS: ok. 1 godz.

SKŁADNIKI:

  • 1 kostka tofu
  • ananas w puszce
  • torebka ryżu
  • 1 marchewka
  • 1 cebula
  • 0,75 czerwonej papryki
  • 0,25 cukinii
  • kawałek imbiru
  • ostra papryczka
  • 2 ząbki czosnku
  • jasny sos sojowy 
  • cukier
  • ocet
  • mąka ziemniaczana
  • woda
  • olej roślinny

1. Czosnek, imbir i papryczkę drobno posiekałam. Marchewkę pokroiłam w drobne słupki, paprykę w cienkie paski, cebulę na niezbyt drobne kawałki, a cukinię w talarki i potem "na cztery".

2. Rozgrzałam olej, zeszkliłam cebulę, dodałam czosnek, papryczkę i imbir. Doprawiłam sosem sojowym i dusiłam wszystko razem.  Po kilku minutach dorzuciłam marchew, a gdy trochę zmiękła paprykę, następnie cukinię i połowę pokrojonego ananasa z puszki.

3. Następnie (po kolejnych kilku minutach) wlałam z puszki min. połowę zalewy ananasowej. Warzywa dusiły się, a ja w ok. 300 ml przegotowanej wody rozrobiłam czubatą łyżkę mąki kartoflanej. Wlałam roztwór do warzyw i nie przerywając mieszania zagotowałam.

4. Prawie gotowy sos doprawiłam cukrem, octem i jasnym sosem sojowym.

5. Tofu pokroiłam w grube plastry, które następnie potraktowałam sosem sojowym. Aby nie przywarły do grillowej patelni podsmażyłam je wstępnie z obu stron i wreszcie ułożyłam na rozgrzanej patelni grillowej.

6. Ryż ugotowałam zgodnie ze wskazaniami z opakowania.

7. Nałożyłam na talerz ryż, polałam go sosem, a na wierzchu położyłam tofu.



RADA:

1. Mimo, że uwielbiam surówki, uważam że jest to jedno z nielicznych dużych dań, które może się bez nich obejść.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz