wtorek, 3 września 2013

Tagliatelle z karczochami i suszonymi pomidorami

Makarony są stałym elementem mojego jadłospisu. 
Ze względu na wysoką kaloryczność staram się jednak nie serwować ich zbyt często.
Poniżej przepis na tagliatelle z karczochami, które pierwszy raz kupiłam świeże i borykałam się z ich oczyszczaniem.
Grunt, że obiadokolacja była smaczna! ;)

CZAS: ok. 40 min.

SKŁADNIKI:
  • 2 karczochy
  • 3 pomidory suszone
  • 3-4 gniazdka makaronu tagliatelle
  • 1 szalotka
  • 1 ząbek czosnku
  • natka pietruszki
  • ser parmezanopodobny
  • czarny świeżo mielony pieprz
  • sól morska
  • woda

1. Czosnek posiekałam drobno, szalotkę pokroiłam w cieniutkie plasterki. Wymieszałam i wrzuciłam na rozgrzaną oliwę. Posoliłam i jeszcze raz wymieszałam.

2. Gdy zmiękły, dorzuciłam nieduże kawałki oczyszczonych karczochów, wlałam odrobinę przegotowanej wody i dusiłam kilka minut pod przykryciem.

3. Makaron ugotowałam zgodnie z zaleceniami producenta. Odcedziłam go, a gdy spoczywał na sitku przerzuciłam do garnka karczochy z szalotką i czosnkiem, dodałam pokrojone pomidory, garść posiekanej natki pietruszki, solidną szczyptę sera i na koniec makaron. Wymieszałam wszystko i nałożyłam na talerz.

4. Na koniec świeżo mielony pieprz i gotowe! :)


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz