wtorek, 18 marca 2014

Potrawka z tofu i grzybów shiitake

Niniejszy przepis to efekt mojego debiutanckiego starcia z grzybami shiitake.
Jestem pewna, że niejednokrotnie przyrządzę tę potrawę w przyszłości.
Po dzisiejszym sukcesie chętnie przeprowadzę też kolejne eksperymenty z twardnikiem japońskim w roli głównej :-)

CZAS: 1 godz.

SKŁADNIKI:

  • 1 tacka grzybów shiitake
  • 1 duży ząbek czosnku
  • 1 papryczka chili 
  • 1 kostka naturalnego tofu
  • 1 op. śmietanki sojowej (Valsoia)
  • jasny sos sojowy 
  • cukier
  • garść mrożonego groszku
  • gruby szczypior lub dymka
  • olej roślinny

1. Na niedużej ilości oleju podsmażyłam pokrojone w kostkę tofu. 

2. Tofu wyjęłam na wyłożone papierowym ręcznikiem sitko, a na pozostały na patelni, rozgrzany, olej wrzuciłam posiekaną papryczkę i czosnek.

3. Po ok. minucie czosnek i papryczkę polałam sporą ilością jasnego sosu sojowego (ok. 5-7 łyżek), a kiedy zawartość patelni zaczęła wrzeć, wsypałam na nią płaską łyżkę cukru. Wymieszałam.

4. Gdy cukier się roztopił, dodałam oczyszczone mokrą ścierką i pokrojone w paski kapelusze grzybów shiitake. Wlałam jeszcze trochę sosu sojowego i dusiłam wszystko pod przykryciem, co jakiś czas mieszając.

5. Do podduszonych grzybów wlałam kartonik śmietanki sojowej i ponownie wszystko wymieszałam. Nie przykrywając już patelni, dusiłam potrawę przez 5-10 min.

6. Już na talerzu posypałam danie pokrojoną dymką.




RADY:

1. Myślę, że w tej potrawie doskonale sprawdziłby się przyrządzony al dente por.
2. Potrawkę serwowałam z makaronem mie i surówką z ogórków kwaszonych i białej cebuli. Smakowało świetnie. Niemniej jednak, zachęcam do szukania własnych dodatków :-)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz