sobota, 14 lutego 2015

Jaglana piña colada #ciacho!

Dawno nie proponowałam żadnego deseru, postanowiłam więc upiec ciasto.
Nie użyłam mąki, jajek ani masła.
Efekt zaskoczył nawet mnie ;-)

CZAS: max 2 godz.


SKŁADNIKI:
  • 1,5 szkl. kaszy jaglanej 
  • 3,5 szkl. mleka kokosowego
  • 150 ml soku ananasowego (dodałam zalewę od ananasów w puszce)
  • sok z 1/2 cytryny
  • 1/2 szkl. cukru trzcinowego
  • 100-150 g kandyzowanego ananasa
  • 50-100 g wiórków kokosowych
  • szczypta soli
  • olej kokosowy

1. Kaszę jaglaną prażymy na suchej patelni, płuczemy i gotujemy przez 20-25 minut w 3 szklankach mleka kokosowego.

2. Do ostudzonej kaszy dodajemy 1/2 szklanki mleka kokosowego, sok ananasowy, sok z cytryny cukier oraz sól. Miksujemy wszystko na jednolitą masę.

3. Do masy dodajemy drobne kawałki kandyzowanego ananasa, ok. 50 g wiórków kokosowych. Mieszamy.

4. Tortownicę lub inną blachę do pieczenia smarujemy olejem kokosowym albo wykładamy papierem do pieczenia. Przekładamy masę i równamy ją.

5. Ciasto pieczemy 45 minut w 180 st. C.

6. Jeszcze ciepłe ciasto smarujemy przy pomocy pędzla olejem kokosowym i obsypujemy wiórkami kokosowymi.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz