środa, 2 października 2013

Colcannon i jajo sadzone

Zupełnie niechcący wpadł mi niedawno w ręce artykuł o tradycyjnej, jedzonej zazwyczaj w Halloween, irlandzkiej potrawie. 
Postanowiłam zmierzyć się z nią.
Przygotowanie jest proste i nie zajmuje dużo czasu. 
W oryginalnych przepisach na colcannon nie znalazłam czosnku, cebulka (jeśli występowała) była duszona, a proporcje jarmużu (bądź kapusty) do ziemniaków stanowczo mniejsze, niż u mnie. 
Nie miałam jednak okazji skosztować oryginalnie przyrządzonego colcannonu. 
Moją wersję polecam z czystym sumieniem. 
Intuicja podpowiedziała mi, że smak doskonale zgra się z sadzonym jajem. Nie zawiodłam się :)

CZAS: ok. 30 min.

SKŁADNIKI:
  • ok. 200 g. ziemniaków
  • ok. 100 g. jarmużu
  • 50 ml. mleka
  • 1 ząbek czosnku
  • 0,5 cukrowej cebuli
  • łyżeczka masła
  • sól morska
  • czarny pieprz
  • 1 jajko
  • łyżeczka masła roślinnego

1. Ziemniaki obrałam i ugotowałam do miękkości w osolonej wodzie.

2. Liście jarmużu porwałam na mniejsze kawałki. Przy okazji usunęłam twardsze nerwy. W garnku roztopiłam masło. Czosnek przecisnęłam przez praskę i podsmażyłam. Wrzuciłam jarmuż, posoliłam go i pod przykryciem dusiłam ok. 10 min. (co jakiś czas mieszając). Gdy liście zmiękły odkryłam garnek i pozwoliłam, by woda zebrana na dnie garnka odparowała.

3. Mleko zagotowałam w rondlu.

4. W międzyczasie pokroiłam cebulę w cieniutkie piórka.

5. Ziemniaki odcedziłam i dokładnie rozdrobniłam przy pomocy tłuczka, wlałam do nich mleko, dodałam jarmuż i cebulę. Wszystko dokładnie wymieszałam. Już na talerzu delikatnie doprawiłam pieprzem.

6. Na patelni roztopiłam masło roślinne. Kiedy się rozgrzało wbiłam jajo, posoliłam je i smażyłam z dwóch stron.


RADY:

1. Zamiast jarmużu można użyć kapusty.
2. W wielu przepisach napotkałam szerszą gamę przypraw (np. gałkę muszkatołową, kminek mielony). Doprawiajcie wedle własnego smaku!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz