czwartek, 3 października 2013

Pak choi z tofu marynowanym w teriyaki

Zazwyczaj wybieram naturalne tofu. 
Lubię jego delikatny smak. Można też z łatwością nadać mu inne walory smakowe.
Moim zdaniem najskuteczniejszą metodą nadawania smaku tofu jest marynowanie.
Aromat marynaty dogłębnie wchodzi w strukturę serka, dzięki czemu możemy rozsmakowywać się przy każdym kęsie.
Dziś do marynowania wykorzystałam gotowe teriyaki. 
Bez trudu można je przygotować samemu.
Z pewnością o tym doniosę!
Póki co muszę zużyć to, którego butelka stoi w lodówce ;)

CZAS: ok. 30 min. (nie licząc czasu potrzebnego na marynowanie)

SKŁADNIKI:

  • 0,5 kostki naturalnego tofu
  • kilka główek mini pak choi
  • kawałek imbiru 
  • 3 ząbki czosnku
  • ok. 5 łyżek sosu teriyaki
  • garść sezamu
  • olej rzepakowy
  • olej sezamowy
  • ciemny sos sojowy
  • słodki sos chili

1. Tofu pokroiłam w kostkę i wrzuciłam do miski z teriyaki. Marynowałam w lodówce przez kilka godzin (od czasu do czasu mieszałam).

2. Pak choi opłukałam i podzieliłam na pojedyncze liście.

3. Imbir i czosnek pokroiłam w cienkie plasterki.

4. Na patelni rozgrzałam olej rzepakowy. Wrzuciłam czosnek i imbir, następnie pak choi. Wlałam trochę sosu sojowego, zamieszałam i przykryłam. Nie zapominając o mieszaniu dusiłam przez kilka minut.

5. Tofu przy pomocy papierowego ręcznika odsączyłam z nadmiaru marynaty i smażyłam na małej patelni (każdą kostkę z dwóch stron).

6. Tofu odsączyłam z tłuszczu i wrzuciłam do duszącego się pak choi.

7. Doprawiłam sosem sojowym, sosem chili i olejem sezamowym.

8. W międzyczasie uprażyłam sezam, którym już na talerzu posypałam potrawę.



RADA:

1. Moim ulubionym zestawem do doprawiania orientalnych dań jest sos sojowy (najlepiej ciemny), olej sezamowy i słodki sos chili. Polecam jednak poszukać własnej kombinacji. Na naszym rynku pojawiła się bardzo szeroka gama sosów i dodatków azjatyckich. Warto poszperać!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz