środa, 15 stycznia 2014

Kasza gryczana z warzywami

Kaszę gryczaną traktuję z reguły jako dodatek do obiadu, jednak tak przyrządzona nie potrzebuje nic więcej, a najsmaczniejsza wychodzi spod rąk Bozi Ka ;-)
Spróbowałam, podpatrzyłam, podpytałam i okazało się, że geniusz tkwi w prostocie.
Prosta, smaczna, a przede wszystkim zdrowa i pożywna kasza gryczana, wzbogacona warzywami to doskonała propozycja na zimowe dni.

CZAS: ok. 1,5 godz.

SKŁADNIKI:
  • 200 g. kaszy gryczanej
  • 1 duża marchewka
  • 1/2 korzenia selera
  • 1/2 pora sałatkowego
  • 5 pieczarek
  • 2 garści brukselek
  • olej 
  • oliwa
  • sól
  • pieprz
  • ew. zioła

1. Wszystkie warzywa myjemy lub czyścimy i kroimy na dość duże kawałki.

2. Na wrzącą wodę wrzucamy marchewkę, a po ok. 10 min. dorzucamy kawałki selera.

3. Po kolejnych 10 min. wrzucamy brukselkę, a kiedy wszystkie warzywa są już prawie miękkie, dorzucamy na kilka chwil talarki pora.

4. W międzyczasie na niedużej ilości oleju, pod przykryciem dusimy pokrojone pieczarki.

5. Kaszę gotujemy zgodnie z instrukcją z opakowania.

6. Odcedzamy kaszę i warzywa. Mieszamy je, doprawiamy solą, pieprzem i odrobiną oliwy z oliwek.

7. Garnek z przygotowaną kaszą odkładamy w ciepłe miejsce, np. pod poduchy. 




RADY:

1. Proponuję sprawdzić jak kasza będzie smakować z Waszymi ulubionymi warzywami i ziołami. Ja wybrałam dziś natkę pietruszki, ale następnym razem wsypię trochę rozmarynu.
2. Kiedy potrzebuję wywar warzywny, warzywa zaczynam gotować w zimnej wodzie, ale kiedy interesują mnie same warzywa, wrzucam je do gotującej się wody. Wówczas nie wygotowują się, a co za tym idzie, zachowują więcej walorów smakowych.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz