środa, 22 stycznia 2014

Lekko pikantna zupa z pieczonych warzyw z batatem i fasolą kidney

Podczas szykowania faszerowanych liści winogron nabrałam ochoty na zupę, która bazowałaby na pieczonych warzywach.
Wczoraj poczyniłam pod tym kątem zakupy, a dziś zabrałam się za gotowanie.
Nieskromnie wyznam, że udało mi się przyrządzić smaczną, zdrową i niskokaloryczną strawę.
Dokładnie taką, o jaką mi chodziło :-)

CZAS: ok. 1,5 godz.

SKŁADNIKI:
  • 1 średnia cukinia
  • 1,5 czerwonej papryka
  • 2 nieduże cebule
  • 4 ząbki czosnku
  • 1 batat
  • 1 mała puszka fasoli kidney
  • 1 mały słoik pureé z bakłażana
  • 1 płaska łyżeczka pasty z ostrych papryczek
  • 1 łyżka ajvaru
  • 1,5 l. bulionu warzywnego (rozpuściłam bulion w kostce)
  • olej
  • 4 łyżki płatków jaglanych
  • cukier
  • przyprawa do chili con carne (Kotanyi)
  • słodka papryka w proszku
  • sól
  • 2-3 łyżki soku z cytryny

1. Umyte, obrane i pokrojone warzywa (cukinia, papryka, cebula, czosnek w łupinach) wstawiłam na 40 min do nagrzanego (200 st. C) piekarnika.

2. Kostkę bulionową rozpuściłam w 1,5 l. wrzącej wody.

3. Batat obrałam i pokroiłam w drobną kostkę. Bulion podzieliłam na 2 części ( 1 l. i 0,5 l.). W litrze ugotowałam do miękkości batatową kostkę, a pod koniec gotowania dorzuciłam odcedzoną fasolę. Garnek zdjęłam z palnika.

4. Upieczone warzywa wrzuciłam do miski z pozostałym bulionem. Oczywiście uprzednio obrałam czosnek i paprykę. Zblendowałam warzywa z bulionem na jednolitą masę.

5. Zawartość miski przelałam do garnka z batatem i fasolą. Wymieszałam, dodałam 4 płaskie łyżki płatków jaglanych, pureé z bakłażana, ajvar i pastę z ostrych papryczek. Doprawiłam łyżeczką cukru, porządną szczyptą przyprawy do chili con carne, łyżeczką słodkiej papryki i solą. 

6. Zupę zagotowałam, a na koniec przykwasiłam sokiem z cytryny.



RADY:

1. Polecam (człowiek uczy się na błędach) zamiast małej puszki fasoli, dodać dużą :-)
2. Przed pieczeniem cukinię i cebulę skrapiam odrobiną oleju roślinnego. Paprykę układam zawsze skórką do góry.
3. W odpowiedzi na docierające do mnie wątpliwości, podpowiadam, że gotowy przecier z bakłażana można śmiało zastąpić miąższem bakłażana upieczonego razem z innymi warzywami (to nawet lepsze rozwiązanie), pastę z papryczek polecam zastępować papryczkami pepperoni albo chili. Płatki jaglane nie są punktem obowiązkowym. Nie mają wpływu na smak. Zagęszczają zupę i są zdrowe, dlatego je wsypałam :-) Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz