niedziela, 2 marca 2014

Pasta fasolowa a'la smalec

Gotując ostatnio zupę fasolową i fasolę w pomidorach, pomyślałam, że następnym razem, gdy sięgnę po tę strączkową roślinę, przygotuję pastę do kanapek.
Właśnie przyszedł ten "następny raz":-)

CZAS: ok. 30 min. (+czas na namoczenie i ugotowanie fasoli)

SKŁADNIKI:
  • ok. 150-200 g. fasoli Jaś
  • ok. 75 ml. oliwy z oliwek
  • 1 nieduże, słodkie jabłko
  • 1/2 niedużej cebuli
  • kilka łyżek prażonej cebuli
  • majeranek
  • sól 
  • czarny pieprz

1. Namoczoną przez noc fasolę ugotowałam do miękkości (ok. 1,5 godz.).

2. Ugotowaną fasolę ostudziłam i każde ziarno obrałam z łuski.

3. Fasolę zblendowałam z oliwą.

4. Na tarce o dużych oczkach starłam jabłko, świeżą cebulę pokroiłam w drobną kostkę, a prażoną rozdrobniłam w blenderze.

5. Wszystkie składniki (poza prażoną cebulą) połączyłam ze sobą i zblendowałam na jednolitą masę.

6. Do prawie gotowej pasty dodałam prażoną cebulę, a całość doprawiłam majerankiem, solą i świeżo mielonym pieprzem.



RADY:

1. Do pasty znakomicie pasują ogórki kwaszone, pomidory, kiełki i różne inne świeże dodatki.
2. Polecam wypróbować także kombinacje z innymi ziołami, niż majeranek. Na przykład z cząbrem albo ziołami prowansalskimi.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz