czwartek, 15 maja 2014

Imbirowe tofu z grilla

Wspominałam już chyba, że moim ulubionym sposobem na nadanie smaku i aromatu serkowi tofu jest marynowanie.
Do delikatnego, wręcz jałowego, produktu pasują wszelkie kompozycje smakowe.
Tym razem na pierwszy ogień poszedł imbir, dużo imbiru :-) 
To na jego bazie stworzyłam przepyszną, orientalną marynatę.

CZAS: ok. 20 min. (+czas na marynowanie)

SKŁADNIKI:
  • 1/2 kostki naturalnego tofu
  • 2 łyżki oliwy z oliwek
  • 2 łyżki jasnego sosu sojowego
  • 2 łyżeczki syropu z agawy
  • 1 łyżeczka octu ryżowego
  • korzeń imbiru (10-15 cm.)
  • ząbek czosnku
  • szczypta soli morskiej
  • 1/2 łyżeczki oleju kokosowego

1. Oliwę wymieszałam z sosem sojowym, syropem z agawy, octem ryżowym, startym imbirem i rozdrobnionym ząbkiem czosnku. 

2. Tofu odsączyłam z zalewy i pokroiłam na ok. półcentymetrowe plastry.

3. Tofu włożyłam do plastikowego pojemnika, zalałam marynatą. Marynowałam przez 1,5 godziny. W międzyczasie otworzyłam pojemnik i przełożyłam tofu na drugą stronę.

4. Patelnie grillową wysmarowałam olejem kokosowym i podgrzałam. Ułożyłam tofu. Oprószyłam je szczyptą soli. Grillowałam z dwóch stron (z każdej po ok. 5 min.).

5. Podałam ze świeżym ogórkiem i z ryżem jaśminowym, który doprawiłam kurkumą, pieprzem kajeńskim, czosnkiem i natką pietruszki oraz odrobiną oliwy z oliwek.




RADY:

1. Włókienna struktura imbiru nie sprzyja tarciu. Jednak wystarczy obrócić korzeń i trzeć go trzymając w poprzek. Zetrze się wtedy szybko i bezboleśnie :-)
2. Im dłużej będziemy marynować tofu, tym lepiej. Można zacząć nawet dzień wcześniej.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz