środa, 10 grudnia 2014

Pieczone burgery z tofu i warzyw

Prezentowałam kiedyś przepis na tofuburgery [o tu!].
Dziś postanowiłam przyrządzić podobny przysmak w piekarniku.
I chociaż tym razem użyłam jajka - przez co nie jest to wersja tofuburgera dla wegan, to jestem pewna, że nie raz wrócę do tego przepisu.
Jestem tak zadowolona, że nawet awaria mojego (i tak wiele pozostawiającego do życzenia) aparatu fotograficznego nie przeszkodzi mi w zrobieniu tego wpisu :-)

CZAS: ok. 1 godz.

SKŁADNIKI:
  • 1 kostka twardego, naturalnego tofu
  • 1 średnia marchewka
  • 1/4 czerwonej papryki
  • ok. 10 cm białej części pora
  • 2 duże pieczarki
  • kilka suszonych grzybów mun
  • garść zielonego groszku (może być konserwowy)
  • duży ząbek czosnku
  • ostra papryczka (ja dałam 2 azjatyckie papryczki z zalewy)
  • szczypior
  • sambal oelek
  • jasny sos sojowy 
  • ciemny sos sojowy 
  • ocet ryżowy 
  • mielony imbir
  • kurkuma
  • czarny sezam
  • cukier
  • sól
  • 1 jajo
  • olej roślinny 

1. Tofu rozdrabniamy widelcem i przekładamy na gęste sito, aby odcedzić nadmiar wody.

2. Obieramy i siekamy warzywa (marchew, por, papryka, pieczarki, czosnek, papryczka, szczypior).

3. Grzyby mun moczymy w gorącej wodzie i także siekamy,

4. W niedużym garnku rozgrzewamy olej. Wrzucamy czosnek i papryczkę, a następnie marchew. Wlewamy trochę ciemnego sosu sojowego, a kiedy marchew zmięknie posiekany por, paprykę i pieczarki. Wlewamy jeszcze trochę sosu sojowego i dusimy wszystko pod przykryciem.

5. Miękkie warzywa przekładamy na gęste sito, ale nie wylewamy wywaru, który powstał podczas duszenia warzyw.

6. Odsączone warzywa łączymy z tofu. Dodajemy też grzyby mun oraz groszek. Doprawiamy odrobiną soli, pastą sambal oelek i kurkumą. Wbijamy jajo i formujemy burgery, które układamy na wyłożonej papierem do pieczenia blasze.

7. Blachę z burgerami wstawiamy do piekarnika. Pieczemy 15 minut w 200 st. C. Po tym czasie przekładamy burgery na drugą stronę i ponownie wkładamy do piekarnika na 15 minut.

8. W międzyczasie wywar z warzyw doprawiamy octem ryżowym, cukrem, jasnym sosem sojowym i mielonym imbirem. Doprawiony sos redukujemy w niedużym rondlu, a gdy przestygnie dodajemy do niego czarny sezam i posiekany szczypior,

9. Burgery serwujemy jako część dania obiadowego lub w bułce ze świeżymi warzywami. 




RADY:

1. Uważajcie podczas przekładania burgerów w połowie pieczenia. Mają tendencję do rozpadania.
2. Do siekania warzyw warto użyć blender.
3. Ja swoje burgery serwowałam z komosą ryżową i paprykami faszerowanymi kapustą kwaszoną (można je kupić w warzywniaku).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz