środa, 4 lutego 2015

Potrawka boczniakowo-warzywna

Prawda jest taka, że miałam dziś przygotować jednogarnkowe danie z mlekiem kokosowym i mieszanką indyjskich przypraw. Nie udało mi się jednak kupić jarmużu, a uparłam się, że znajdzie się on w tej potrawie.
Tak więc zamówiwszy u miłej pani na bazarze jarmuż na inny dzień, powzięłam decyzję o kupnie boczniaków. 
To była bardzo dobra decyzja! :-)

CZAS: ok. 1 godz.

SKŁADNIKI:
  • 250 g boczniaków
  • 1 duża marchew
  • 1 mała pietruszka
  • 1/4 dużego selera
  • 1 duża cebula
  • 2 ząbki czosnku
  • 200-250 ml śmietanki roślinnej
  • sól 
  • biały pieprz
  • czosnek niedźwiedzi
  • lubczyk
  • gałka muszkatołowa
  • słodka papryka wędzona
  • olej roślinny
  • ciemny sos sojowy

1. Zaczynamy jak podczas gotowania "boczniakowych flaczków" (przepis [o tu!]), tj. cebulę kroimy w piórka, czosnek siekamy, marchew, pietruszkę i ćwiartkę selera ścieramy na tarce o dużych oczkach.

2. Boczniaki płuczemy, przecieramy papierowym ręcznikiem i kroimy wzdłuż blaszek  w paski.

3. W garnku lub na dużej patelni rozgrzewamy olej. Szklimy na nim cebulę i czosnek. Po chwili dodajemy starte warzywa, wlewamy trochę sosu sojowego i dusimy pod przykryciem.

4. Grzyby delikatnie solimy i podsmażamy na innej patelni.

5. Kiedy warzywa zmiękną, odparowujemy nadmiar wody i dodajemy boczniaki.

6. Wlewamy śmietanę roślinną, mieszamy i doprawiamy wedle uznania czosnkiem niedźwiedzim, lubczykiem, wędzoną papryką, gałką muszkatołową, białym pieprzem i (jeśli jeszcze będzie potrzeba) sosem sojowym. 

7. Dusimy potrawę kilka minut (aż zgęstnieje sos).





RADY:

1. Ja do swojej potrawki dodałam (pół na pół) śmietankę sojową oraz śmietankę, którą otrzymałam z migdałów podczas produkcji serka wegańskiego (przepis na serek w następnym wpisie).
2. Boczniaki zaserwowałam z kaszą jęczmienną oraz surówką z kwaszonej kapusty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz