czwartek, 26 czerwca 2014

Słodkie tofu-placuszki

Nie chciałam marnować pozostałych po wczorajszym gotowaniu produktów.
Choć najchętniej przygotowałabym wegańskie naleśniki, to niestety połówka tofu i końcówka śmietanki to trochę za mało, aby je usmażyć. 
Za mało na naleśniki, ale w sam raz na placki! :-)

CZAS: ok. 30 min.

SKŁADNIKI:
  • 1/2 twardego silken tofu
  • 75 ml śmietanki sojowej
  • 50 ml wody
  • 3-4 łyżki mąki pszennej
  • 1 łyżka cukru pudru
  • 1 łyżeczka cukru waniliowego
  • szczypta sody oczyszczonej
  • olej roślinny

1. Tofu połączyłam z sypkimi składnikami, a śmietankę z wodą.

2. Mieszając masę dolewałam do niej rozcieńczoną śmietankę.

3. Kiedy uzyskałam odpowiednią gęstość (masa musi być trochę gęstsza od ciasta naleśnikowego), rozgrzałam patelnię, a na patelni olej.

4. Ciasto nakładałam łyżką stołową, a potem przykrywałam patelnię. Smażyłam na średniej mocy palnika, a kiedy spody placków się zrumieniły, przekładałam je na drugą stronę i smażyłam bez pokrywki.

5. Serwowałam z domowym dżemem truskawkowym [przepis tu!].




RADA:

1. Aby placki nie chłonęły tłuszczu, przed nałożeniem ciasta na patelnię, wycierałam ją z nadmiaru oleju ręcznikiem papierowym.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz